Přeskočit na obsah

Jaká témata jsme si připravili pro jednání se zaměstnavatelem 8.9.2023?

  • od

8.9.2023 proběhlo jedno z pravidelných setkání se zaměstnavatelem. Na tato jednání máme jezdit vždy s připravenými tématy.

Snažíme se řešit aktuální problémy zaměstnanců, proto jsme rádi za Vaše podněty. Vaše dotazy, přání či případné stížnosti s Vámi rádi projednáme a předneseme je na dalších jednáních se zaměstnavatelem.

Předběžný program jednání byl:

  • Shrnutí celkového stavu současného, krátkodobého a dlouhodobého výhledu
  • Představení plánovaných akcí a projektů
  • Seznámení s hospodařením za q1 a q2 2023
  • Plán oprav, rekonstrukcí, projektů v roce 2023 a následně 2024
  • Personální záležitosti
  • Prostor pro debatu, dotazy a návrhy zlepšení

ZO OSZSP nepředložila žádné body k jednání.

Naše body k jednání:

  1. Přesčasy

V poslední době opět docházelo k nařizování přesčasů, změnám ve službách bez souhlasu zaměstnanců, 1x dokonce i k nařízení volna za přesčas. To nejenom že odporuje ZP, ale mimo jiné velmi komplikuje osobní život zaměstnanců. Proto jsme se rozhodli opět toto téma otevřít a upozornit, tak na problémy zaměstnanců z tohoto plynoucích.

2. Vnitřní pracovní řád

Má SOL Trutnov Vnitřní pracovní řád? Pokud ano, měl by být přístupný všem zaměstnancům.

3. Poznámky na výkazech

Přesčasy vzniklé během předávání směn si máme zapisovat do kolonky na výkazech, tato kolonka však z výkazů zmizela. Zeptali jsme se , kam si můžeme přesčasy zapisovat.

4. Kolektivní smlouva v přidružených zařízeních

Při komunikaci se zaměstnanci Dětského centra ve Dvoře Králové n/L jsme zjistili, že nemají vyvěšenou KS. Požádali jsme o vyvěšení KS ve všech zařízeních.

 KS by měly být vyvěšené a přístupné všem zaměstnancům do 15 dnů od podepsání KS.

5. Chráněná stání na kola v RÚ Hostinné

Na minulé schůzce jsme přednesli žádost zaměstnanců o „Chráněná stání na kola“. Paní ředitelka si vzala čas na rozmyšlenou, a tak jsme se nyní zeptali na její rozhodnutí.

6. Zaměstnanecké benefity

Jak a z čeho se budou nyní vypočítávat? Co to pro zaměstnance znamená?

7. Ohodnocení sanitářů

Jeden ze sanitářů za námi přišel s prosbou, zda bychom zaměstnavatele nepožádali o navýšení platů sanitářů. Jelikož víme, že platy sanitářů jsou nízké, jejich práce fyzicky náročná a stále je jich nedostatek, přednesli jsme tuto žádost paní ředitelce.

8. Čerpání překážek na straně zaměstnance na noční směnu

Na základě kolektivního vyjednávání nám byla přislíbena možnost čerpat tyto překážky (paragraf – svatba, pohřeb) i na 1 noční směnu před nebo v den např. svatby.

 V minulém měsíci zde byla žádost jednoho zaměstnance na čerpání těchto překážek zamítnuta. Byli jsme požádáni o pomoc při řešení této situace. Po naší intervenci byla žádost odeslána ke schválení zaměstnavateli. Nyní jsme se zeptali na výsledek.

O tom, jak to vše dopadlo a co jsme se dozvěděli Vám napíšu v dalším článku, hned, jak podepíšeme „Zápis z jednání“.

A.